loading...

وبلاگ آموزشی برای معرفی منبع های مختلف

بازدید : 217
پنجشنبه 5 تير 1399 زمان : 21:00

طراحی سایت ریسپانسیو یا طراحی سایت واکنشگرا، یک شیوه حرفه ای و جذاب برای طراحی سایت است که در سال های اخیر مورد توجه مدیران وب سایت ها و طراحان سایت قرار گرفته است. اجرای یک وب سایت به گونه ای که توسط رایانه، تلفن همراه یا سایر دستگاه های هوشمند، قابل دسترسی باشد، یک امتیاز عالی محسوب می شود.

در حال حاضر، طراحی سایت ریسپانسیو بسیار ساده تر از آن چیزی است که در قبل وجود داشته است. با این ابزارها می توانید به راحتی بهترین و زیباترین وب سایت ها را طراحی کنید. طراحی این مدل قالب ها برای تمام وب سایت ها با حوزه فعالیت متنوع، قابل اجرا است. کار کردن با قالب های واکنشگرا نه تنها حرفه ای است بلکه از نظر زیبایی شناختی سایت، برای کاربران هیجان انگیز است.

اگر صاحب تخصص یا مهارت هستید و یا در حوزه تولید و فروش یک یا چند محصول فعالیت می کنید، و هنوز در بستر اینترنت حضور پیدا نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است تا وب سایت خودتان را داشته باشید. طراحی سایت ریسپانسیو به روش حرفه ای و پیشرفته می تواند کسب و کار شما را بیش از آنچه تصور دارید رونق بخشد. پیشنهاد می کنیم طراحی سایت واکنشگرا و انتخاب قالب مناسب را به گروه پنتاما بسپارید و شاهد موفقیت خود در فضای اینترنت باشید.

مهم ترین نکات طراحی سایت ریسپانسیو که باید به آن ها توجه کنید

طراحی سایت ریسپانسیو در دنیای طراحی سایت، یک الزام است. با توجه به رشد روز افزون کاربرانی که از تلفن همراه برای بازدید از صفحات وب سایت ها استفاده می کنند، انتخاب یک قالب مناسب که با این مدل دستگاه ها سازگاری داشته باشد، امری ضروری است. تمام وب سایت ها نظیر فروشگاه های اینترنتی، سایت های خبری، مجلات علمی یا سایت های آموزشی، همه باید از قانون طراحی سایت واکنشگرا پیروی کنند.

طراحی سایت ریسپانسیو از یک منظر دیگر نیز اهمیت دارد. هنگامی که کاربران از تلفن همراه برای بازدید از سایت شما استفاده می کنند، الگوریتم های گوگل می تواند این تفاوت را تشخیص دهد؛ نتیجه این فرایند، افزایش اعتبار سایت و بهبود رتبه در گوگل است. به همین دلیل در همان ابتدای راه طراحی سایت واکنشگرا تصمیم بگیرید که یک قالب مناسب و جذاب را برای سایت خود انتخاب کنید. مهم ترین نکاتی را که در طراحی سایت ریسپانسیو به آن نیاز دارید در این قسمت شرح می دهیم.

۱-بررسی کنید که کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما چگونه از تلفن همراه استفاده می کنن

طراحی سایت ریسپانسیو با هر مضمون یا طیف رنگی که باشد باید بر اساس نوع فعالیت کاربرها اجرا گردد. به عبارت ساده تر، در این بررسی، بیشترین میزان استفاده کاربران با دستگاه های هوشمند مورد ارزیابی قرار می گیرد.

برای اینکه بتوانید از وضعیت کاربران و نحوه فعالیت آن ها در اینترنت اطلاع پیدا کنید، یک نظرسنجی جامع و کامل باید در این خصوص انجام دهید. جمع آوری این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد که بدانید باید طراحی سایت ریسپانسیو را متناسب با چه مدل دستگاه هایی اجرا کنید.

طراحی سایت واکنشگرا معمولاً به گونه ای اجرا می شود که با قسمت های مختلف تلفن همراه، تبلت، لپتاپ و بوک ریدر سازگاری دارد. یک طراح حرفه ای قالب های ریسپانسیو به خوبی می داند که عبارت ها، تیترها، کلمات یا تصاویر باید به چه صورت در وب سایت نمایش داده شوند تا توسط یک تلفن همراه، به خوبی قابل دسترسی باشند.

پس از طراحی سایت ریسپانسیو، حتماً وب سایت خود را امتحان کنید. مطمئن شوید که قالب طراحی شده به درستی کار می کند. خود را به جای کاربران سایت قرار دهید و طراحی خود را قضاوت کنید. اگر در این کار مهارت چندانی ندارید، پیشنهاد می کنیم همین حالا با کارشناسان گروه پنتاما تماس بگیرید.

۲-ابتدا طرح اولیه خود را برنامه ریزی کنید

قبل از طراحی سایت ریسپانسیو، طرح اولیه خود را ارائه دهید. طراحان حرفه ای وب سایت ها قبل از هر اقدامی برای راه اندازی یک سایت، برنامه و طرح اولیه را در نظر می آورند. طرح اولیه وب سایت، شامل تمام آن چیزی است که قرار است داخل سایت مشاهده شود. برخی از وب سایت را باید به صورت تخصصی، برنامه نویسی کرد و برخی دیگر، نیاز به کار کمتری دارند.

به طور کلی باید قبل از ورود به مرحله طراحی سایت ریسپانسیو کاملاً مطمئن باشید که برنامه ریزی شما بی عیب و نقص است. پیشنهاد می کنیم برای اولین قدم، صفحه اول سایت را راه اندازی کنید و طراحی سایت واکنشگرا را در مورد آن اجرا نمایید. در همین گام اول می توانید نقص ها یا معایبی که در برنامه اصلی وجود داشته است را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید.

۳-به هدایت کاربر و دسترسی راحت به قسمت های مختلف سایت، دقت داشته باشید

جهت یابی در طراحی سایت ریسپانسیو، مهم ترین نکته است. جهت یابی در طراحی سایت به این مفهوم است که کاربران سایت بتوانند به راحتی و در کوتاه ترین زمان به تمام قسمت های وب سایت دسترسی داشته باشند. این مورد هنگامی اهمیت پیدا می کند که کاربران از طریق تلفن همراه از سایت دیدن کنند.

توجه به این نکته ضروری است که طراحی سایت ریسپانسیو برای سایت ها معمولاً در نسخه ویندوز، بسیار عالی و ایده آل عمل می کند و تمام صفحات قابل دسترسی هستند. اما همین وب سایت اگر با تلفن همراه باز شود، بسیاری از لینک ها، آیکون ها، عناوین و زیرمنوها مخفی می شوند و دسترسی به آن ها دشوارتر است.

حتما بخوانید: آشنایی با طراحی سایت تالار عروسی و ویژگی های آن

طراحی سایت واکنشگرا دقیقاً این مشکل را هدف قرار داده است. در این طراحی، وب سایت به گونه ای برنامه ریزی می شود که کاربر در تلفن همراه بتواند با کلیک بر روی قسمت های مربوطه به راحتی به قسمتی که می خواهد دست پیدا کند.

۴-تصاویر سایت را بهینه سازی کنید

تصاویر، نقش مهمی در طراحی سایت ریسپانسیو دارند. تصاویر همواره می توانند ارتباط نزدیکی با مخاطبان برقرار سازند. کیفیت تصاویر به ویژه برای وب سایت های فروشگاهی اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ چرا که جلوه زیبا در تصاویر محصولات، مشتری را به خرید علاقه مند می سازد. به این ترتیب پیشنهاد می کنیم تصاویر وب سایت را در طراحی سایت واکنشگرا بهینه سازی کنید.

گروه پنتاما توصیه می کند تصاویر وب سایت خود را با پسوند JPG یا PNG ذخیره کنید. حتماً از تصاویر استفاده کنید که حجم آن ها را کاهش داده اید. برای کاهش حجم عکس از برنامه Tiny JPG استفاده کنید. این گونه تصاویر برای مشاهده وب سایت توسط تلفن همراه بسیار مناسب هستند.

۵-یک نسخه آزمایشی از وب سایت برای تلفن همراه تهیه کنید

یکی از راه هایی که می توانید از صحت و کارایی طراحی سایت ریسپانسیو خود اطمینان حاصل کنید این است که یک نسخه ابتدایی و ساده از وب سایت برای تلفن همراه تهیه کنید. این نسخه اولیه را در تلفن همراه پیاده سازی کنید، تصاویر، متن، لوگو و دیگر عناصر را به دقت در تلفن همراه بررسی کنید. این عناصر باید در جایگاه مخصوص خود به نمایش در آیند. اگر هیچ مشکلی در نحوه نمایش این نسخه آزمایشی ایجاد نشود، به این معنا است که طراحی سایت واکنشگرای شما به درستی و کامل اجرا شده است. اکنون می توانید برای ادامه کار اقدام کنید.

۶-از دستورات Queries مدیا در سایت استفاده کنید

ابزار Queries برای اولین بار برای بخش جستجوی رسانه ها در زبان برنامه نویسی CSS معرفی شد. Queries به شما این امکان را می دهند که بتوانید چیدمان وب سایت خود را بر اساس عرض و ابعاد مختلف، تنظیم کنید. طراحی سایت ریسپانسیو به شرطی موفقیت آمیز خواهد بود که از Queries مناسب در جایگاه های صحیح استفاده شود. کار با این بخش به تخصص و دانش برنامه نویسی نیاز دارد که می توانید اجرای حرفه ای آن در طراحی سایت واکنشگرا را به گروه پنتاما بسپارید.

۷-به فرم های موجود در وب سایت ها، قابلیت صفحه کلید را اضافه کنید

یکی از قسمت هایی که کم و بیش در تمام وب سایت ها می توان آن ها را مشاهده کرد، فرم های مخصوص ورود اطلاعات هستند. این فرم ها بر اساس نوع فعالیت وب سایت، تنظیم می شوند؛ فرم ثبت نام، فرم ثبت سفارش خرید، فرم ورود اطلاعات، فرم پرداخت اینترنتی و …، نمونه هایی از فرم وب سایت ها هستند.

نکته بسیار مهم در طراحی سایت ریسپانسیو، برنامه ریزی صفحه کلید برای این فرم ها است. به عبارت ساده تر، توسط این قابلیت در طراحی سایت واکنشگرا، کاربر با هر دستگاه هوشمندی که از سایت بازدید کند و تصمیم بگیرد این فرم را تکمیل کند می تواند از صفحه کلید مجازی استفاده نماید. هر فیلد در فرم وب سایت از طریق صفحه کلید کامل می شود.

۸-به ابعاد و اندازه دکمه های سایت و منوها دقت کنید

طراحی سایت ریسپانسیو زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که کاربران بتوانند تمام جزئیات سایت را در تلفن همراه خود مشاهده کنند. این توضیح در مورد دکمه های سایت، اهمیت پیدا می کند. دکمه های سایت، دکمه ها یا همان باکس هایی هستند که کاربر برای کار با وب سایت بر روی آن ها کلیک می کند؛ مانند دکمه خرید، دانلود فایل، نمایش عکس، نمایش جزئیات، توضیحات بیشتر و … .

ابعاد، اندازه و رنگ دکمه های سایت را باید به دقت تنظیم کنید تا قابل کلیک کردن باشند. به اندازه پیکسل ها در این مورد دقت زیادی داشته باشید. طراحی این موارد جزو ریزه کاری های طراحی سایت ریسپانسیو هستند و به تخصص و مهارت زیادی نیاز دارند. پیشنهاد می کنیم این کار را به گروه پنتاما بسپارید.

۹- تایپوگرافی سایت را بهینه سازی کنید

در هنگام طراحی سایت ریسپانسیو به تایپوگرافی متن دقت کنید. اندازه متن و نوشته ها، اندازه سربرگ ها، نوع فونت و اندازه آن را به گونه ای طراحی کنید که در تمام دستگاه های هوشمند قابل خواندن باشند. فونت با اندازه ۱۶px بهترین گزینه است. ارتفاع بین خطوط متن، فاصله میان تیتر مطلب و خط اول متن و عناوین اصلی و فرعی را به دقت و با ظرافت زیاد در طراحی سایت واکنشگرا مورد توجه قرار دهید.

۱۰-بر روی قالب های ریسپانسیو ساده و زیبا تمرکز داشته باشید

طرح های ساده و مینیمالیستی برای طراحی سایت ریسپانسیو همواره مورد توجه کاربران قرار داشته اند. ساده بودن قالب وب سایت واکنشگرا باعث می شود کاربران به راحتی به تمام قسمت های سایت دسترسی داشته باشند. با این مدل قالب ها، مطالب با سرعت بیشتری بارگذاری می شوند. این کار محبوبیت سایت را در اینترنت افزایش داده و بر روی نتایج جستجوی گوگل هم تأثیر خواهد گذاشت.

۱۱-پس از پایان طراحی سایت ریسپانسیو، قالب خود را در موتور جستجوگر امتحان کنید

یک طراح حرفه ای، پس از پایان کار طراحی سایت واکنشگرا، سایت خود را به روش های مختلف مورد آزمایش قرار می دهد. روش تست توسط ابزار گوگل تلفن همراه و استفاده از ابزار آنالیزور قالب واکنشگرا برای این کار توصیه می شود. گروه پنتاما به خوبی به این ابزارها آشنا هستند و می توانند بهترین وب سایت ریسپانسیو را به شما تحویل دهند.

منبع مطلب: طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو یا طراحی سایت واکنشگرا، یک شیوه حرفه ای و جذاب برای طراحی سایت است که در سال های اخیر مورد توجه مدیران وب سایت ها و طراحان سایت قرار گرفته است. اجرای یک وب سایت به گونه ای که توسط رایانه، تلفن همراه یا سایر دستگاه های هوشمند، قابل دسترسی باشد، یک امتیاز عالی محسوب می شود.

در حال حاضر، طراحی سایت ریسپانسیو بسیار ساده تر از آن چیزی است که در قبل وجود داشته است. با این ابزارها می توانید به راحتی بهترین و زیباترین وب سایت ها را طراحی کنید. طراحی این مدل قالب ها برای تمام وب سایت ها با حوزه فعالیت متنوع، قابل اجرا است. کار کردن با قالب های واکنشگرا نه تنها حرفه ای است بلکه از نظر زیبایی شناختی سایت، برای کاربران هیجان انگیز است.

اگر صاحب تخصص یا مهارت هستید و یا در حوزه تولید و فروش یک یا چند محصول فعالیت می کنید، و هنوز در بستر اینترنت حضور پیدا نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است تا وب سایت خودتان را داشته باشید. طراحی سایت ریسپانسیو به روش حرفه ای و پیشرفته می تواند کسب و کار شما را بیش از آنچه تصور دارید رونق بخشد. پیشنهاد می کنیم طراحی سایت واکنشگرا و انتخاب قالب مناسب را به گروه پنتاما بسپارید و شاهد موفقیت خود در فضای اینترنت باشید.

مهم ترین نکات طراحی سایت ریسپانسیو که باید به آن ها توجه کنید

طراحی سایت ریسپانسیو در دنیای طراحی سایت، یک الزام است. با توجه به رشد روز افزون کاربرانی که از تلفن همراه برای بازدید از صفحات وب سایت ها استفاده می کنند، انتخاب یک قالب مناسب که با این مدل دستگاه ها سازگاری داشته باشد، امری ضروری است. تمام وب سایت ها نظیر فروشگاه های اینترنتی، سایت های خبری، مجلات علمی یا سایت های آموزشی، همه باید از قانون طراحی سایت واکنشگرا پیروی کنند.

طراحی سایت ریسپانسیو از یک منظر دیگر نیز اهمیت دارد. هنگامی که کاربران از تلفن همراه برای بازدید از سایت شما استفاده می کنند، الگوریتم های گوگل می تواند این تفاوت را تشخیص دهد؛ نتیجه این فرایند، افزایش اعتبار سایت و بهبود رتبه در گوگل است. به همین دلیل در همان ابتدای راه طراحی سایت واکنشگرا تصمیم بگیرید که یک قالب مناسب و جذاب را برای سایت خود انتخاب کنید. مهم ترین نکاتی را که در طراحی سایت ریسپانسیو به آن نیاز دارید در این قسمت شرح می دهیم.

۱-بررسی کنید که کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما چگونه از تلفن همراه استفاده می کنن

طراحی سایت ریسپانسیو با هر مضمون یا طیف رنگی که باشد باید بر اساس نوع فعالیت کاربرها اجرا گردد. به عبارت ساده تر، در این بررسی، بیشترین میزان استفاده کاربران با دستگاه های هوشمند مورد ارزیابی قرار می گیرد.

برای اینکه بتوانید از وضعیت کاربران و نحوه فعالیت آن ها در اینترنت اطلاع پیدا کنید، یک نظرسنجی جامع و کامل باید در این خصوص انجام دهید. جمع آوری این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد که بدانید باید طراحی سایت ریسپانسیو را متناسب با چه مدل دستگاه هایی اجرا کنید.

طراحی سایت واکنشگرا معمولاً به گونه ای اجرا می شود که با قسمت های مختلف تلفن همراه، تبلت، لپتاپ و بوک ریدر سازگاری دارد. یک طراح حرفه ای قالب های ریسپانسیو به خوبی می داند که عبارت ها، تیترها، کلمات یا تصاویر باید به چه صورت در وب سایت نمایش داده شوند تا توسط یک تلفن همراه، به خوبی قابل دسترسی باشند.

پس از طراحی سایت ریسپانسیو، حتماً وب سایت خود را امتحان کنید. مطمئن شوید که قالب طراحی شده به درستی کار می کند. خود را به جای کاربران سایت قرار دهید و طراحی خود را قضاوت کنید. اگر در این کار مهارت چندانی ندارید، پیشنهاد می کنیم همین حالا با کارشناسان گروه پنتاما تماس بگیرید.

۲-ابتدا طرح اولیه خود را برنامه ریزی کنید

قبل از طراحی سایت ریسپانسیو، طرح اولیه خود را ارائه دهید. طراحان حرفه ای وب سایت ها قبل از هر اقدامی برای راه اندازی یک سایت، برنامه و طرح اولیه را در نظر می آورند. طرح اولیه وب سایت، شامل تمام آن چیزی است که قرار است داخل سایت مشاهده شود. برخی از وب سایت را باید به صورت تخصصی، برنامه نویسی کرد و برخی دیگر، نیاز به کار کمتری دارند.

به طور کلی باید قبل از ورود به مرحله طراحی سایت ریسپانسیو کاملاً مطمئن باشید که برنامه ریزی شما بی عیب و نقص است. پیشنهاد می کنیم برای اولین قدم، صفحه اول سایت را راه اندازی کنید و طراحی سایت واکنشگرا را در مورد آن اجرا نمایید. در همین گام اول می توانید نقص ها یا معایبی که در برنامه اصلی وجود داشته است را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید.

۳-به هدایت کاربر و دسترسی راحت به قسمت های مختلف سایت، دقت داشته باشید

جهت یابی در طراحی سایت ریسپانسیو، مهم ترین نکته است. جهت یابی در طراحی سایت به این مفهوم است که کاربران سایت بتوانند به راحتی و در کوتاه ترین زمان به تمام قسمت های وب سایت دسترسی داشته باشند. این مورد هنگامی اهمیت پیدا می کند که کاربران از طریق تلفن همراه از سایت دیدن کنند.

توجه به این نکته ضروری است که طراحی سایت ریسپانسیو برای سایت ها معمولاً در نسخه ویندوز، بسیار عالی و ایده آل عمل می کند و تمام صفحات قابل دسترسی هستند. اما همین وب سایت اگر با تلفن همراه باز شود، بسیاری از لینک ها، آیکون ها، عناوین و زیرمنوها مخفی می شوند و دسترسی به آن ها دشوارتر است.

حتما بخوانید: آشنایی با طراحی سایت تالار عروسی و ویژگی های آن

طراحی سایت واکنشگرا دقیقاً این مشکل را هدف قرار داده است. در این طراحی، وب سایت به گونه ای برنامه ریزی می شود که کاربر در تلفن همراه بتواند با کلیک بر روی قسمت های مربوطه به راحتی به قسمتی که می خواهد دست پیدا کند.

۴-تصاویر سایت را بهینه سازی کنید

تصاویر، نقش مهمی در طراحی سایت ریسپانسیو دارند. تصاویر همواره می توانند ارتباط نزدیکی با مخاطبان برقرار سازند. کیفیت تصاویر به ویژه برای وب سایت های فروشگاهی اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ چرا که جلوه زیبا در تصاویر محصولات، مشتری را به خرید علاقه مند می سازد. به این ترتیب پیشنهاد می کنیم تصاویر وب سایت را در طراحی سایت واکنشگرا بهینه سازی کنید.

گروه پنتاما توصیه می کند تصاویر وب سایت خود را با پسوند JPG یا PNG ذخیره کنید. حتماً از تصاویر استفاده کنید که حجم آن ها را کاهش داده اید. برای کاهش حجم عکس از برنامه Tiny JPG استفاده کنید. این گونه تصاویر برای مشاهده وب سایت توسط تلفن همراه بسیار مناسب هستند.

۵-یک نسخه آزمایشی از وب سایت برای تلفن همراه تهیه کنید

یکی از راه هایی که می توانید از صحت و کارایی طراحی سایت ریسپانسیو خود اطمینان حاصل کنید این است که یک نسخه ابتدایی و ساده از وب سایت برای تلفن همراه تهیه کنید. این نسخه اولیه را در تلفن همراه پیاده سازی کنید، تصاویر، متن، لوگو و دیگر عناصر را به دقت در تلفن همراه بررسی کنید. این عناصر باید در جایگاه مخصوص خود به نمایش در آیند. اگر هیچ مشکلی در نحوه نمایش این نسخه آزمایشی ایجاد نشود، به این معنا است که طراحی سایت واکنشگرای شما به درستی و کامل اجرا شده است. اکنون می توانید برای ادامه کار اقدام کنید.

۶-از دستورات Queries مدیا در سایت استفاده کنید

ابزار Queries برای اولین بار برای بخش جستجوی رسانه ها در زبان برنامه نویسی CSS معرفی شد. Queries به شما این امکان را می دهند که بتوانید چیدمان وب سایت خود را بر اساس عرض و ابعاد مختلف، تنظیم کنید. طراحی سایت ریسپانسیو به شرطی موفقیت آمیز خواهد بود که از Queries مناسب در جایگاه های صحیح استفاده شود. کار با این بخش به تخصص و دانش برنامه نویسی نیاز دارد که می توانید اجرای حرفه ای آن در طراحی سایت واکنشگرا را به گروه پنتاما بسپارید.

۷-به فرم های موجود در وب سایت ها، قابلیت صفحه کلید را اضافه کنید

یکی از قسمت هایی که کم و بیش در تمام وب سایت ها می توان آن ها را مشاهده کرد، فرم های مخصوص ورود اطلاعات هستند. این فرم ها بر اساس نوع فعالیت وب سایت، تنظیم می شوند؛ فرم ثبت نام، فرم ثبت سفارش خرید، فرم ورود اطلاعات، فرم پرداخت اینترنتی و …، نمونه هایی از فرم وب سایت ها هستند.

نکته بسیار مهم در طراحی سایت ریسپانسیو، برنامه ریزی صفحه کلید برای این فرم ها است. به عبارت ساده تر، توسط این قابلیت در طراحی سایت واکنشگرا، کاربر با هر دستگاه هوشمندی که از سایت بازدید کند و تصمیم بگیرد این فرم را تکمیل کند می تواند از صفحه کلید مجازی استفاده نماید. هر فیلد در فرم وب سایت از طریق صفحه کلید کامل می شود.

۸-به ابعاد و اندازه دکمه های سایت و منوها دقت کنید

طراحی سایت ریسپانسیو زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که کاربران بتوانند تمام جزئیات سایت را در تلفن همراه خود مشاهده کنند. این توضیح در مورد دکمه های سایت، اهمیت پیدا می کند. دکمه های سایت، دکمه ها یا همان باکس هایی هستند که کاربر برای کار با وب سایت بر روی آن ها کلیک می کند؛ مانند دکمه خرید، دانلود فایل، نمایش عکس، نمایش جزئیات، توضیحات بیشتر و … .

ابعاد، اندازه و رنگ دکمه های سایت را باید به دقت تنظیم کنید تا قابل کلیک کردن باشند. به اندازه پیکسل ها در این مورد دقت زیادی داشته باشید. طراحی این موارد جزو ریزه کاری های طراحی سایت ریسپانسیو هستند و به تخصص و مهارت زیادی نیاز دارند. پیشنهاد می کنیم این کار را به گروه پنتاما بسپارید.

۹- تایپوگرافی سایت را بهینه سازی کنید

در هنگام طراحی سایت ریسپانسیو به تایپوگرافی متن دقت کنید. اندازه متن و نوشته ها، اندازه سربرگ ها، نوع فونت و اندازه آن را به گونه ای طراحی کنید که در تمام دستگاه های هوشمند قابل خواندن باشند. فونت با اندازه ۱۶px بهترین گزینه است. ارتفاع بین خطوط متن، فاصله میان تیتر مطلب و خط اول متن و عناوین اصلی و فرعی را به دقت و با ظرافت زیاد در طراحی سایت واکنشگرا مورد توجه قرار دهید.

۱۰-بر روی قالب های ریسپانسیو ساده و زیبا تمرکز داشته باشید

طرح های ساده و مینیمالیستی برای طراحی سایت ریسپانسیو همواره مورد توجه کاربران قرار داشته اند. ساده بودن قالب وب سایت واکنشگرا باعث می شود کاربران به راحتی به تمام قسمت های سایت دسترسی داشته باشند. با این مدل قالب ها، مطالب با سرعت بیشتری بارگذاری می شوند. این کار محبوبیت سایت را در اینترنت افزایش داده و بر روی نتایج جستجوی گوگل هم تأثیر خواهد گذاشت.

۱۱-پس از پایان طراحی سایت ریسپانسیو، قالب خود را در موتور جستجوگر امتحان کنید

یک طراح حرفه ای، پس از پایان کار طراحی سایت واکنشگرا، سایت خود را به روش های مختلف مورد آزمایش قرار می دهد. روش تست توسط ابزار گوگل تلفن همراه و استفاده از ابزار آنالیزور قالب واکنشگرا برای این کار توصیه می شود. گروه پنتاما به خوبی به این ابزارها آشنا هستند و می توانند بهترین وب سایت ریسپانسیو را به شما تحویل دهند.

منبع مطلب: طراحی سایت ریسپانسیو

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 94
  • بازدید کلی : 7342
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه